από GiannisP » 15 Σεπ 2014, 02:47
Αυτό που είπα ήταν ότι είναι πιο δύσκολο από το Halo 1 στο Legendary. Δεν είπα για την ΑΙ. Ωστόσο, η ΑΙ του Destiny είναι η εξέλιξη του Reach. Υπάρχει εχθρός που έχει ακριβώς την ίδια συμπεριφορά με τους Elites, με τη διαφορά ότι αυτή τη φορά και όλοι οι υπόλοιποι εχθροί έχουν το ίδιο έξυπνες συμπεριφορές. Υπάρχουν 4 φυλές εχθρών και πολλές διαφορετικές κλάσεις εχθρών σε κάθε φυλή, και κάθε μια έχει πολύ ιδιαίτερη συμπεριφορά. Πρόκειται για πολύπλοκο σχεδιασμό που ξεπερνάει κατά πολύ το παρελθόν της bungie. Εκτός αυτού, έχει προσθέσει σε όλους ενεργά abilities (teleport, shields, invisibility) και ομαδική συμπεριφορά που ξεπερνάει κατά πολύ αυτή των Halo. Οι εχθροί αυτοί έχουν και HP (δεν πέφτουν με ένα headshot). Όταν βλέπεις όλο αυτό το σύστημα να δουλεύει σε έναν μεγάλο βαθμό δυσκολίας, εκεί καταλαβαίνεις ότι η Bungie ξεπέρασε τον εαυτό της στην ΑΙ.
Το level design μόνο απλοποιημένο δεν είναι. Ίσα-ίσα στα dungeons του Destiny θα δεις την εξέλιξη όσων είχε καταφέρει η bungie με τα Halo και συγκεκριμένα με τις αρένες. Αυτό θα το καταλάβεις παίζοντας και όχι από βίντεο. Είναι ο ίδιος λόγος που όσοι βλέπουν τα Halo εξωτερικά ή από βίντεο, τα λένε «παιδικά shooter». Απλώς αυτή τη φορά για κάποιον λόγο είσαι στην αντίπαλη πλευρά της bungie και κάνεις το ίδιο λάθος με αυτούς.
Το πραγματικό hardcore στα PVE παιχνίδια βρίσκεται σε αυτόν τον σχεδιασμό, γιατί μαθαίνεις να παίζεις με έναν «συστηματικό», όπου σε βελτιώνει συνέχεια. Για την ακρίβεια, παρόμοια παραδείγματα στα Halo υπάρχουν σε ορισμένα σημεία στο Legendary (όπου για να τα ξεπεράσεις απομνημονεύεις σιγά-σιγά τα όλους τους κινδύνους στο περιβάλλον), όμως στο Destiny είναι έτσι κάθε Strike mission (στους δύσκολους βαθμούς δυσκολίας) και υπάρχουν και επιπλέον βαθμοί δυσκολίας που ακόμη δεν έχουμε ξεκλειδώσει. Το εγχείρημα εδώ είναι ακόμη πιο πολύπλοκο, ακριβώς επειδή περιέχει και RPG στοιχεία, ειδικές ικανότητες, upgrades, διαφορετικές κλάσεις και φυσικά, μεγάλη διάρκεια μάχης και πολύ αυστηρές ποινές. Η δυσκολία του Destiny σε πολλά σημεία δοκιμάζει την υπομονή των παικτών και ο πραγματικός hardcore gamer είναι αυτός που έχει υπομονή.
Πριν λίγο τελειώσαμε ένα boss σε ένα lv24 Strike mission και μας πήρε (μόνο το boss) περίπου μία ώρα. Χάσαμε δεκάδες φορές, αλλά μετά από ώρα είχαμε απομνημονεύσει τα πάντα, κομμάτι-κομμάτι, θάνατο-με-θάνατο. Το Destiny μας έβαλε σε μια διαδικασία, όπου το gameplay μας απέκτησε ένα momentum, μια ταχύτητα, που σχεδόν ενεργούσε από μόνη της -θα έλεγα ότι βασίζεται στη διαδικασία που μαθαίνει ο ανθρώπινος εγκέφαλος να ενεργεί και να αντιδρά σε συγκεκριμένα patterns, μέσα από την εμπειρία και την επανάληψη. Το boss τελικά το περάσαμε και πραγματικά αισθάνεσαι μετά ότι βελτιώθηκες και είσαι έτοιμος για κάτι ακόμη πιο δύσκολο. Δεν μπορώ με τίποτα τώρα να επιστρέψω στα Halo.
Ναι, το Destiny θέλει χρόνο και προσπάθεια για να παίξεις σωστά. Αν είσαι πραγματικά hardcore gamer, θα αφήσεις το Destiny να σου μάθει πράγματα. Αν δεν είσαι, απλά θα εκνευριστείς και θα το παρατήσεις ή θα το βλέπεις μόνο από βίντεο.