News: Gaming and industry

Συζήτηση για το gaming γενικότερα

Δημοσίευσηαπό Shepard » 03 Ιουν 2012, 10:24

Robotoki's 'Human Element' Revealed
Μετά την αποχώρηση του από την Infinity Ward και την ίδρυση της δικής του εταιρίας, Robotoki, ο former creative strategist Robert Bowling μας παρουσιάζει το πρώτο έργο της ομάδας του: Human Element. Ένα zombie apocalyptic παιχνίδι με έντονη δράση.

Εικόνα

Σε μια νέα συνέντευξη με το Game Informer, o Μπόουλινγκ λέει ότι ο πυρήνας του παιχνιδιού είναι το ανθρώπινο στοιχείο και η επιβίωση. “Their greatest strength is the fear that [zombies] instill in us, the survivors, that unreasonable fear. Unreasonable fear that leads us to do unreasonable things to survive", ανέφερε χαρακτηριστικά.

Το σύστημα δημιουργίας χαρακτήρων επιτρέπει στους παίκτες να επιλέξουν μεταξύ τριών διαφορετικών κατηγοριών χαρακτήρα, Action/ Intelligence/ Stealth, και τρεις διαφορετικές ταυτότητες, Survive Alone/ Survive with a Partner/ Survive with a Young Child.

"Πώς θα επιλέξετε για να ξεκινήσετε στον κόσμο θα καθορίσει πόσο μπορείτε να ασχοληθείτε και να επηρεάσετε τα σενάρια που θα σας παρουσιαστούν σε ένα φυσικό και ηθικό επίπεδο."

Η κυκλοφορία του αναμένεται το 2015 στις κονσόλες επόμενης γενιάς, στο PC και τα tablets.

Εικόνα
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Shepard
Moderator
 
Δημοσιευσεις : 6860

Δημοσίευσηαπό Spahar » 03 Ιουν 2012, 10:34

Shepard έγραψε:Η κυκλοφορία του αναμένεται το 2015 στις κονσόλες επόμενης γενιάς, στο PC και τα tablets.



Όλα πολύ ωραία, αυτό το τελευταίο τι το ήθελε; Εκεί που σε κάνει να λες "α αυτό ακούγεται ενδιαφέρον", φεύυγει ο μισός ενθουσιασμός από το παράθυρο όταν ακούς tablet.

Πάντως οι συνδυασμοί των κλάσεων και των ταυτοτήτων είναι πολύ ενδιαφέροντες, φαντάζομαι πχ το Stealth-Survive with Child.
Άβαταρ μέλους
Spahar
 
Δημοσιευσεις : 419

Δημοσίευσηαπό Shepard » 03 Ιουν 2012, 10:41

Spahar έγραψε:
Shepard έγραψε:Η κυκλοφορία του αναμένεται το 2015 στις κονσόλες επόμενης γενιάς, στο PC και τα tablets.



Όλα πολύ ωραία, αυτό το τελευταίο τι το ήθελε; Εκεί που σε κάνει να λες "α αυτό ακούγεται ενδιαφέρον", φεύυγει ο μισός ενθουσιασμός από το παράθυρο όταν ακούς tablet.

Πάντως οι συνδυασμοί των κλάσεων και των ταυτοτήτων είναι πολύ ενδιαφέροντες, φαντάζομαι πχ το Stealth-Survive with Child.

Μην ξεχνάς Σπύρο ότι το 2015 τα tablets θα είναι πιο δυνατά από τους σημερινούς υπολογιστές laptop έτσι όπως τρέχει η τεχνολογία! Όπως και να έχει, δεν με πτοεί... φαίνεται/ακούγεται πολύ καλό και ενδιαφέρον! Οι συνδυασμοί θα είναι όλα τα λεφτά! ;)
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Shepard
Moderator
 
Δημοσιευσεις : 6860

Δημοσίευσηαπό Spahar » 03 Ιουν 2012, 10:45

Shepard έγραψε:
Spahar έγραψε:
Shepard έγραψε:Η κυκλοφορία του αναμένεται το 2015 στις κονσόλες επόμενης γενιάς, στο PC και τα tablets.



Όλα πολύ ωραία, αυτό το τελευταίο τι το ήθελε; Εκεί που σε κάνει να λες "α αυτό ακούγεται ενδιαφέρον", φεύυγει ο μισός ενθουσιασμός από το παράθυρο όταν ακούς tablet.

Πάντως οι συνδυασμοί των κλάσεων και των ταυτοτήτων είναι πολύ ενδιαφέροντες, φαντάζομαι πχ το Stealth-Survive with Child.

Μην ξεχνάς Σπύρο ότι το 2015 τα tablets θα είναι πιο δυνατά από τους σημερινούς υπολογιστές laptop έτσι όπως τρέχει η τεχνολογία! Όπως και να έχει, δεν με πτοεί... φαίνεται/ακούγεται πολύ καλό και ενδιαφέρον! Οι συνδυασμοί θα είναι όλα τα λεφτά! ;)


Ως προς την ισχύ σίγουρα δεν θα υπάρχει θέμα, για τον χειρισμό πιο πολύ ξενερώνω. Θεωρώ ότι όταν κάποιος στοχεύει εξαρχής και σε tablet θα πάρει αποφάσεις για το συνολικό gameplay που ίσως επηρεάσουν όλες τις πλατφόρμες, εκτός και αν το είδος του παιχνιδιού είναι τέτοιο που δεν υπάρχει πρόβλημα (πχ Adventure, αν και το συγκεκριμένο δεν μου κάνει για adventure).
Άβαταρ μέλους
Spahar
 
Δημοσιευσεις : 419

Δημοσίευσηαπό Shepard » 03 Ιουν 2012, 10:47

Μπαααα... οι κονσόλες θα είναι η αρχική και κεντρική επιλογή ανάπτυξης του τίτλου! Εκεί είναι τα λεφτά! ;)
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Shepard
Moderator
 
Δημοσιευσεις : 6860

Δημοσίευσηαπό game over » 03 Ιουν 2012, 13:11

WWE '13's Ring Collapse Details
Εικόνα
HQ has explained in more detail how the "ring collapsing" gimmick works in WWE '13.

Cory Ledesma tweeted that you will need 3 finishers to execute it and all matches end in an instant KO when you use it. The person who wins the match is obviously the person who executed the superplex in he first place.

The Ring Collapse KO is part of the new finishing moves that players can initiate in WWE '13. If you haven't seen the ring collapsing before, the following video will give you an idea what's in-store for you!

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
game over
 
Δημοσιευσεις : 1789

Δημοσίευσηαπό Shepard » 03 Ιουν 2012, 20:59

Ο Sam Lake μόλις έδωσε στοιχεία για πιθανή ανακοίνωση νέου Alan Wake στην PC της MS
Για την ακρίβεια έγραψε πριν λίγο στο twitter το εξής: “It’s all true. ‘It will happen again, in another town, a town called Ordinary.’ It’s happening now.”

Εικόνα

Ύστερα έδωσε ένα λινκ όπου οδηγούσε στο εξής απόσπασμα: (κάνει κρα ότι έρχεται νέο Alan Wake)
“In the dream I was visiting the previous owner of my house at the nursing home, only in the dream the owner wasn’t a sweet old lady, he was a man, and he wasn’t old, he was a young man with a dark hair – very good looking in fact. I remember that he was wearing a funny jacket with old-fashioned elbow patches.

“I was there to find out about the shoebox, but he was very agitated and didn’t listen to me. The place was brightly lit, it was sunny outside, but he was still very anxious and wanted me to turn all the lights on.

“He kept going on about the place being too dark. I remember being certain that all the lights were on already, but that didn’t calm him down. In the end he was screaming for me to turn the lights on. I was also starting to freak out, starting to think that something horrible was coming to take us away, and that’s when I woke up.”
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Shepard
Moderator
 
Δημοσιευσεις : 6860

Δημοσίευσηαπό Shepard » 03 Ιουν 2012, 21:11

ΟΛΕΣ οι πληροφορίες για το Gears of War: Judgement

"Whenever you a grow franchise there's a certain lever of betrayal, says Epics Games directer of production Rod Fergusson. "If you don't betray the customer a little bit, then it's not changing enough and people feel like it's becoming stagnant. But if you betray them too much then you loose them. You've always got to keep it fresh. By being outside the Marcus Fenix story, we're going to have more opportunity to do new things."

On PCF's involvement with Judgment

"People can fly is heavily involved in both the campaign and multiplayer, but especially the campaign. This is something we have initiated. We proposed the story and the gameplay hooks. Basically everything about campaign was initiated by People Can Fly. Obviously there is heavy involvement from Epic. I like to think about as the best of both worlds. On one hand we bring something fresh to the franchise, but on the other hand we have the original creators making sure it's still Gears."

"Judgment begins 15 years before Gears of War, with Baird and the rest of Killo Squad standing trial for transgression against the Coalition of Governments. The testimonies are being over seen by Colonel Loomis, a by the-books COG leader who accused the team of desertion, cowardice, trespassing, theft of experiment military tech and treason."

Ok heres what we got for MP. It's class based, Locust classes wretches, tickers, kantus , Grenadier mauler blood mounts, corpses and serapedes.

Cog classes are as follows.

Baird-engineer=Weapons: gnasher and blowtorch,Special abilities: sentry turret, tip: blowtorch repairs damaged fortifications
Cole-Soldier= lancer and boomshot, deploy ammo crates, toss amo to engineer to give him infinite blowtorch ammo
Sofia- medic= lancer and snub pistol, stim gas gernade, toss gernade at downed allies to revive them
Garron-scout= longshot and snub, beacon gernade, climb perches for better sniping leverage


And of of course overrun mode - cog vs locust. similar to DOTA or Team Fortress or at least takes a mod from.

Kilo Squad bios:

Damon Baird:
Before this sarcastic, genius mechanic went on to help Marcus Fenix save the world, Baird worked his way through the Gears ranks. He’s always quick to joke, but Judgment suggests there’s more to his character than being a comedian.

Augustus Cole:
A former Thrash Ball player turned soldier the "Cole Train" became famous in Sera for his on-feild performance and boisterous demeanour. Cole met Baird soon after enlisting, and the two quickly became best friends.

Garron Paduk:
A miltia refuge from the Union of Independent Republics. Garron comes from the other side of The Pendulum Wars. He brings a new perspective and brush personality to Kilo. Garron is the devil on Baird's shoulder that say's "Let's blow stuff up."

Sophia Hendricks:
A cadet from the onyx guard academy, she is more in line with colonel loomis by the book approach to combat. E-day halted her path to graduation from the academy, but she is still worth the soldier. She is the opposite of Garron, ready to suggest informing superior officers of every deviation from protocol.

Territory
The setting of GOWJ is Halvo Bay, home to the Onyx Guard Academy. Apparently its like now a day San Diego or San Francisco of World War 2. The city has a strong military background feel apparently.

Locust - OverRun mode

Wretch
Role: Leap over hazards, clim perches.
Special Ability: Stunning scream.
Tip: Travel in packs and stagger screams for maximum stunnig power.

Ticker
Role: Eat fortifications, eat grenades, detonate.
Special Ability: Speed boost.
Tip: Can be kicked over barriers by grenadiers.

Kantus
Role: Hammerburst rifle, heal friendly units, ride bloodmounts.
Special Ability: Chain heal.
Tip: Support valuable units like Corpser and Mauler with healing.

Grenadier
Role: Lancer rifle, ride Bloodmounts.
Special Ability: Frag Grenade.
Tip: Throw grenade at COG turret to cause deadly explosion near enemies.

Bloodmount
Role: Melee enemies/fortifications, be ridden by Grenadier and Kantus.
Special Ability: Halve the cooldown time on rider's special ability (passive)
Tip: Carry a mounted Kantus behind cover while his heal recharges.

Mauler
Role: Devastate fortifications and COG soldiers with flail and shield.
Special Ability: Spinning spike shield.
Tip: Aim the reticle at enemies while shield spins to deflect bullets back at COGs.

Serapede
Role: Eat through barriers, destory COGs, ranged support.
Special Ability: Spit poison.
Tip: Have two Serapedes overlap to protect one another's vulnerable rears.

Corpser
Role: Demolish fortifications and COGs with heavy melee.
Special Ability: Burrow and move underground.
Tip: Armored legs reduce damage from the front.

To ανάλογο θέμα θα φτιαχτεί μετά την επίσημη παρουσίαση που θα έχουμε βιντεο, εικόνες και άλλα... ;)
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Shepard
Moderator
 
Δημοσιευσεις : 6860

Δημοσίευσηαπό game over » 03 Ιουν 2012, 23:07

Sucker Punch’s Next Game to be an Action Title, Have Combat and Multiplayer
With E3 kicking off tomorrow, we might find out what Sucker Punch’s next big PS3 title is at Sony’s conference. In the meantime, we’ve uncovered some details about the project.

Over on Sucker Punch’s website, the developer states that they plan to create “visually arresting, emotionally compelling, viscerally involving” titles. The job listings for the “Lead Mission Designer” and “Senior Level/Mission Designer” both ask for experience with action titles:

3-6 years as a mission designer on top-notch action titles

The job listing for a “Senior Game Designer” adds that candidates should have experience with combat mechanics as well as multiplayer tuning:

A range of design experience — mission scripting, combat mechanics, investment systems, multiplayer tuning, enemy design, etc.

The mention of multiplayer is particularly interesting, with inFamous never having had multiplayer gameplay.

As inFamous: Festival of Blood only released last October, it might still be too soon to see Sucker Punch’s game at E3, but be sure to come back to PSLS tomorrow to find out whether the developer makes a showing.
Εικόνα
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
game over
 
Δημοσιευσεις : 1789

Δημοσίευσηαπό Scott_Pilgrim » 03 Ιουν 2012, 23:36

Εγώ μένω στην εικόνα που διέρευσε με τον Cole..
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Scott_Pilgrim
 
Δημοσιευσεις : 1681

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Gaming



Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


cron

Copyright © 2011. All rights reserved. Powered by phpBB

powered by 9