"Παίζω σε Κονσόλα για τα... exclusives." Χμμ...

Αν ρωτησω καποιον γιατι παιζει σε κονσολα και οχι σε PC, το νουμερο ενα επιχείρημα ειναι το "για τα exclusives". Ειναι ο νουμερο ενα λογος για να αγορασει καποιος κονσολα, οποιαδηποτε κονσολα. Το software πουλαει το hardware,το οποιο νομιζω ειναι αποδεκτο απο ολους και απολυτα λογικο. Φυσικα ειναι και το "κραταει χρονια" ή "ειναι ευκολη στην χρηση", αλλα νομιζω συχνοτερα συνανταω επιχειρημα του τιτλου του thread.
"Τα περισσοτερα games βγαινουν στις κονσολες", "οι κονσολες εχουν τα καλυτερα exclusives", "τα PC δεν εχουν exclusives πια", "ολα τα καλα indies βγαινουν ετσι και αλλιως και στις κονσολες" και διαφορες τετοιες φρασεις, αλλα κατα ποσο ανταποκρινονται στην πραγματικοτητα? Ειναι οι κονσολες το "must go" μερος του gaming? Τι ακριβως κερδιζει κανεις με την μεταβαση στην νεα γενια και τι χανει αν ακολουθησει τον δρομο του PC gaming?
Για να απαντησω σε αυτο το ερωτημα σπαταλησα αρκετο χρονο (πολυ περισσοτερο απο οσο περιμενα!) για να φτιαξω μια λιστα με τα exclusives της νεας γενιας.
Κλικαρετε στην παρακατω εικονα, δεν την ποσταρω γιατι ειναι πολυ μεγαλη.
http://abload.de/img/exclusiveslist2015-noyksn3.jpg
4 κατηγοριες, μια για καθε πλατφορμα, με ολα τα παιχνιδια που εχουν κυκλοφορήσει κατα την διαρκεια ζωης της με metacritic score πανω απο 70, απο την λιστα των "high scores" που σημαινει πως καθε παιχνιδι εχει πανω απο 7 reviews ωστε να εξαλειψουμε οσα περισσοτερα σκουπιδια μπορουμε. Επελεξα το 70 μιας και ειναι καλο οριο και οσα παιχνιδια ειναι πανω απο αυτο μπορουν να θεωρηθουν "system sellers".
Εξαιρεση ειναι τα PC games, στη λιστα συμπεριλαμβανονται μονο παιχνιδια που κυλοφορησαν μετα την ημερομηνια κυλοφορια του PS4, 15 Νοεμβρίου του 2013. Εκδοσεις handheld και mobile δεν παιζουν ρολο, κυριως λογο της ξεχωριστης εμπειριας που προσφερετε απο τις κονσολες και τα PC.
Οχι remasters ή HD editions παρα μονο αν αλλαζουν δραματικα το παιχνιδι (οχι απλα αναλυση). Ο λογος ειναι το οτι σε αυτην την περιπτωση θα επρεπε να συμπεριλαβω δεκααδες ή εκατονταδες PC games λογω backwards compatibility οπου ουσιαστικα τρεχουν σαν τις remaster εκδοσεις στις κονσολες. Δηλαδη στην λιστα δεν υπαρχει το last of us και το journey, αλλωστε κυκλοφορησαν πριν την επίσημη κυκλοφορια του PS4. Υπαρχει το MCC γιατι αν δεν κανω λαθος προσφερει πολλα στο Multiplayer κομματι.
Οχι dlc.
Με κοκκινο περιγραμμα ειναι τα "cross platform" exclusives, παντα μιας "οικογενειας".
Οσα παιχνιδια εχουν ανακοινωθει για αλλες πλατφορμες δεν συμπεριλαμβανοντε ακομα και αν δεν κυκλοφορησαν ακομα (π.χ kerbal space program, velocity ultra 2 κτλ).
Πιθανοτατα υπαρχουν μικρες αποκλίσεις στα score, ισως και να εχουν γινει καποιες παραληψεις και λαθη (προσπαθησα να ειμαι πολυ προσεκτικος).
Μια μικρη ματια στην λιστα και νομιζω γινεται ευκολα αντιληπτό το ποσο φτωχη ειναι η νεα γενια απο αποψη exclusive content.
Mολις 15 exclusives για το PS4 και μολις 7 για το xbox one, με metacritic score 70+ παντα.
Μαλιστα απο αυτα, πραγματικα next gen exclusives ειναι μολις 7(!) για το PS4 και μολις 5(!) για το xbox one. Ακομα λιγοτερα απο αυτα ΑΑΑ μεγαλες παραγωγες.
Η μονη πλατφορμα που "κανει κατι" ειναι το wii u με 31 exclusives. Αρκετο και πολυ ποιοτικο υλικο με μερικους απο τους καλυτερους τιτλους της γενιας. Βεβαια να σημειωσουμε πως το wii u δεν εχει αμετρητες multiplatform κυκλοφορίες.
Αν παμε στη μερια του PC θα δουμε πως υπαρχουν 114 exclusives, υπερδιπλασια απο ολες τις αλλες πλατφορμες μαζι!
Τωρα το επιχείρημα που ξερω πως πολλοι θα χρησιμοποιουσαν θα ειναι πως "μα ολα αυτα ειναι indies". Φυσικα αν καποιος παρατηρησει την λιστα θα καταλαβει πως δεν ειναι ακριβως ετσι, παρα πολλα απο αυτα ειναι παιχνιδια με αξιοπρεπες budget, καποια πολυ μεγαλες παραγωγες. Στην τελικη μιλαμε για 114 παιχνιδια. Οποτε οχι, δεν ερχοντε ολα τα καλα indies στις κονσολες. Πολλα απο αυτα δεν θα ερθουν ποτε λογο χειρισμου. Πολλοι θα πουν πως δεν τους αρεσουν τετοια παιχνιδια, ή απαντηση μου ειναι πως η λιστα ειναι τεραστια και φυσικα ο αντιποδας δεν ειναι να προσφερει κατι πραγματικα που να κανεις την διαφορα. Εστω οχι ακομα.
Ακομα και αν πολλα απο αυτα ειναι indie games , αν καποιος δει τα exclusives στις αλλες πλατφορμες γινετε ευκολα αντιληπτό πως, ειναι ελαχιστα και τα "next gen games" μετρουντε στα δαχτυλα του ενος χεριου.
Στην λιστα συμπεριελαβα και τα multiplatform console exclusives, τα οποια ειναι μολις 4. Βασικα σχεδον οτι Multiplatform εχει σκορ πανω απο 70 κυκλοφορει και σε PC (ασχετως αν καθυστερησαν), και μην νομιζετε πως κατω απο το 70 γινονται συνταρακτικα πραγματα.
Βασικα ή νεα γενια, αυτα τα πρωτα χρονια εστω, βασιζεται αποκλειστικα στα multiplatform, δεν υπαρχουν exclusives στην αγορα, μονο... trailers.
Μια γενια στην οποια μεταβαση γινεται οχι για τα exclusives αλλα για τα multiplatforms.
Να σημειωσω πως στην λιστα δεν περιελαβα "console exclusives" τυπου transistor, και ori and the blind forest, τα οποια κυκλοφορουν σε PC και μια κονσολα. Ειναι αρκετα, αλλα περιοριστικα σε καθαρα exclusives.
Το μεγαλο ερωτημα ειναι τι ερχεται στο μελλον, ποσα ειναι τα πραγματικα μεγαλα exclusives που θα δικαιολογησουν την αγορα της κονσολας? Ποσο πολυ στηριζουν οι platform holders τις πλατφορμες τους? Θα πιασουν τοπο τα λεφτα?
Πολλοι λενε πως το PC gaming δεν θα ξαναζησει τις χρυσες του εποχες, αλλα ισως τις ζει ηδη.
"Τα περισσοτερα games βγαινουν στις κονσολες", "οι κονσολες εχουν τα καλυτερα exclusives", "τα PC δεν εχουν exclusives πια", "ολα τα καλα indies βγαινουν ετσι και αλλιως και στις κονσολες" και διαφορες τετοιες φρασεις, αλλα κατα ποσο ανταποκρινονται στην πραγματικοτητα? Ειναι οι κονσολες το "must go" μερος του gaming? Τι ακριβως κερδιζει κανεις με την μεταβαση στην νεα γενια και τι χανει αν ακολουθησει τον δρομο του PC gaming?
Για να απαντησω σε αυτο το ερωτημα σπαταλησα αρκετο χρονο (πολυ περισσοτερο απο οσο περιμενα!) για να φτιαξω μια λιστα με τα exclusives της νεας γενιας.
Κλικαρετε στην παρακατω εικονα, δεν την ποσταρω γιατι ειναι πολυ μεγαλη.
http://abload.de/img/exclusiveslist2015-noyksn3.jpg
4 κατηγοριες, μια για καθε πλατφορμα, με ολα τα παιχνιδια που εχουν κυκλοφορήσει κατα την διαρκεια ζωης της με metacritic score πανω απο 70, απο την λιστα των "high scores" που σημαινει πως καθε παιχνιδι εχει πανω απο 7 reviews ωστε να εξαλειψουμε οσα περισσοτερα σκουπιδια μπορουμε. Επελεξα το 70 μιας και ειναι καλο οριο και οσα παιχνιδια ειναι πανω απο αυτο μπορουν να θεωρηθουν "system sellers".
Εξαιρεση ειναι τα PC games, στη λιστα συμπεριλαμβανονται μονο παιχνιδια που κυλοφορησαν μετα την ημερομηνια κυλοφορια του PS4, 15 Νοεμβρίου του 2013. Εκδοσεις handheld και mobile δεν παιζουν ρολο, κυριως λογο της ξεχωριστης εμπειριας που προσφερετε απο τις κονσολες και τα PC.
Οχι remasters ή HD editions παρα μονο αν αλλαζουν δραματικα το παιχνιδι (οχι απλα αναλυση). Ο λογος ειναι το οτι σε αυτην την περιπτωση θα επρεπε να συμπεριλαβω δεκααδες ή εκατονταδες PC games λογω backwards compatibility οπου ουσιαστικα τρεχουν σαν τις remaster εκδοσεις στις κονσολες. Δηλαδη στην λιστα δεν υπαρχει το last of us και το journey, αλλωστε κυκλοφορησαν πριν την επίσημη κυκλοφορια του PS4. Υπαρχει το MCC γιατι αν δεν κανω λαθος προσφερει πολλα στο Multiplayer κομματι.
Οχι dlc.
Με κοκκινο περιγραμμα ειναι τα "cross platform" exclusives, παντα μιας "οικογενειας".
Οσα παιχνιδια εχουν ανακοινωθει για αλλες πλατφορμες δεν συμπεριλαμβανοντε ακομα και αν δεν κυκλοφορησαν ακομα (π.χ kerbal space program, velocity ultra 2 κτλ).
Πιθανοτατα υπαρχουν μικρες αποκλίσεις στα score, ισως και να εχουν γινει καποιες παραληψεις και λαθη (προσπαθησα να ειμαι πολυ προσεκτικος).
Μια μικρη ματια στην λιστα και νομιζω γινεται ευκολα αντιληπτό το ποσο φτωχη ειναι η νεα γενια απο αποψη exclusive content.
Mολις 15 exclusives για το PS4 και μολις 7 για το xbox one, με metacritic score 70+ παντα.
Μαλιστα απο αυτα, πραγματικα next gen exclusives ειναι μολις 7(!) για το PS4 και μολις 5(!) για το xbox one. Ακομα λιγοτερα απο αυτα ΑΑΑ μεγαλες παραγωγες.
Η μονη πλατφορμα που "κανει κατι" ειναι το wii u με 31 exclusives. Αρκετο και πολυ ποιοτικο υλικο με μερικους απο τους καλυτερους τιτλους της γενιας. Βεβαια να σημειωσουμε πως το wii u δεν εχει αμετρητες multiplatform κυκλοφορίες.
Αν παμε στη μερια του PC θα δουμε πως υπαρχουν 114 exclusives, υπερδιπλασια απο ολες τις αλλες πλατφορμες μαζι!
Τωρα το επιχείρημα που ξερω πως πολλοι θα χρησιμοποιουσαν θα ειναι πως "μα ολα αυτα ειναι indies". Φυσικα αν καποιος παρατηρησει την λιστα θα καταλαβει πως δεν ειναι ακριβως ετσι, παρα πολλα απο αυτα ειναι παιχνιδια με αξιοπρεπες budget, καποια πολυ μεγαλες παραγωγες. Στην τελικη μιλαμε για 114 παιχνιδια. Οποτε οχι, δεν ερχοντε ολα τα καλα indies στις κονσολες. Πολλα απο αυτα δεν θα ερθουν ποτε λογο χειρισμου. Πολλοι θα πουν πως δεν τους αρεσουν τετοια παιχνιδια, ή απαντηση μου ειναι πως η λιστα ειναι τεραστια και φυσικα ο αντιποδας δεν ειναι να προσφερει κατι πραγματικα που να κανεις την διαφορα. Εστω οχι ακομα.
Ακομα και αν πολλα απο αυτα ειναι indie games , αν καποιος δει τα exclusives στις αλλες πλατφορμες γινετε ευκολα αντιληπτό πως, ειναι ελαχιστα και τα "next gen games" μετρουντε στα δαχτυλα του ενος χεριου.
Στην λιστα συμπεριελαβα και τα multiplatform console exclusives, τα οποια ειναι μολις 4. Βασικα σχεδον οτι Multiplatform εχει σκορ πανω απο 70 κυκλοφορει και σε PC (ασχετως αν καθυστερησαν), και μην νομιζετε πως κατω απο το 70 γινονται συνταρακτικα πραγματα.
Βασικα ή νεα γενια, αυτα τα πρωτα χρονια εστω, βασιζεται αποκλειστικα στα multiplatform, δεν υπαρχουν exclusives στην αγορα, μονο... trailers.
Μια γενια στην οποια μεταβαση γινεται οχι για τα exclusives αλλα για τα multiplatforms.
Να σημειωσω πως στην λιστα δεν περιελαβα "console exclusives" τυπου transistor, και ori and the blind forest, τα οποια κυκλοφορουν σε PC και μια κονσολα. Ειναι αρκετα, αλλα περιοριστικα σε καθαρα exclusives.
Το μεγαλο ερωτημα ειναι τι ερχεται στο μελλον, ποσα ειναι τα πραγματικα μεγαλα exclusives που θα δικαιολογησουν την αγορα της κονσολας? Ποσο πολυ στηριζουν οι platform holders τις πλατφορμες τους? Θα πιασουν τοπο τα λεφτα?
Πολλοι λενε πως το PC gaming δεν θα ξαναζησει τις χρυσες του εποχες, αλλα ισως τις ζει ηδη.