Χουμ χουμ.
Ας πάρουμε τον όρο MMO FPS, νομίζω είναι ακριβής.
Το ένα σκέλος είναι πόσο καλό είναι σαν MMO, δηλαδή τι ποιότητα και βάθος έχει το περιεχόμενο, αν κρατάει τον παίκτη ή εξαντλείται, αν ανανεώνεται, αν υπάρχουν αρκετά "τυράκια" κλπ.
Το άλλο σκέλος, σημαντικότερο κατά τη γνώμη μου, πιο τζαναμπέτικο και πιο δύσκολο, είναι το πόσο καλό FPS είναι. Το πιο διαδεδομένο μέτρο είναι, είτε μας αρέσει είτε όχι, το CoD/ Battlefield και το Halo Online, με τις όποιες διαφορές έχουν κουλουπού κουλουπού. Οι πιο έμπειροι και ψαγμένοι θα κοιτάξουν προς Red Orchestra 2 μεριά ή ARMA, που τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Τέλος υπάρχει και το σκέλος του free-to-play που δεν είναι MMO μεν αλλά έχει δώσει διαμαντάκια σαν το Planetside 2, που δε μπορούν να αγνοηθούν σαν ποιοτικές προτάσεις.
Αν έπρεπε να τα συνοψίσω αυτά (γράφω για MMO και FPS, βαριέμαι ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ) θα ρωτούσα αν μπορεί να υπάρξει FPS της προκοπής (και όταν λέω της προκοπής εννοώ ΤΗΣ ΠΡΟΚΟΠΗΣ, με σοβαρή υλοποίηση μηχανισμών, στόχευσης, hitboxes, animations, χρήση ή όχι regen κλπ και αφήνοντας το πόσο συνεργάζεται ή μη το community στην άκρη) σε MMO πλαίσια.
EDIT - να και επικό σχόλιο από Metacritic
This is a great addition to the Borderlands franchise. I was a bit nervous when Gearbox gave the reigns to Bungie, but I think they made a fantastic Borderlands game. Go get Borderlands: Destiny edition!
(Πώς φαίνεται πως δεν παίζω Doom clones, ξέχασα το Borderlands. Επίσης λέω ακόμα τα FPS Doomοειδή. Μειράκια).
- Τώρα είναι 14 Ιούλ 2025, 06:24 • Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες
Destiny
Το «ΜΜΟ» είναι γενικά παλαιός όρος. Εκφράζει πλέον έναν τρόπο σχεδιασμού του κόσμου και των λειτουργιών και όχι τόσο ένα όριο παικτών. Για παράδειγμα, τα MMORTS δεν είναι ποτέ «μαζικά» (το πολύ να είναι 16 vs 16), απλώς είναι τα στατιστικά από το metagame των πολλών παικτών που επηρεάζουν κάποιο χάρτη ή ορίζουν κάποια κυριαρχία. Και πάλι, δεν χρειάζεται να είναι όλοι στον ίδιο κόσμο.
Επίσης, χθες κατάλαβα ότι οι πλανήτες στο Destiny είναι τελικά “persistent” ή έστω αυτή η αίσθηση περνάει μέσα από το matchmaking της bungie. Εξομοιώνοντάς το, είναι ουσιαστικά το ίδιο πράγμα. Είτε επιλέξεις story, είτε patrol, είτε strike mission, το παιχνίδι θα σε μεταφέρει στον πλανήτη που είναι και οι άλλοι παίκτες και θα πρέπει να φτάσεις με φυσικό τρόπο στο σημείο που ξεκινάει το προσωπικό σου instance. Αυτός ήταν ουσιαστικά και ο σχεδιασμός του SWTOR. Η διαφορά εκεί ήταν, ότι οι PC παίκτες παραπονιόντουσαν ότι το παιχνίδι δεν ήταν αρκετά massive και στο Destiny οι console παίκτες παραπονιούνται ότι δεν είναι αρκετά solo.
Το ότι έχει χαμηλό όριο παικτών, είναι απλώς ο τρόπος που μεταφέρθηκε το είδος στις κονσόλες: Προσαρμόστηκε στο format, κάτι που είναι καλό. Όσο περισσότερο παίζω, τόσο πιστεύω ότι ο τίτλος θα ακολουθήσει τη πορεία του Daiblo 3, το οποίο είχε επίσης ένα «τυπικό» campaign, αλλά ήταν οι εθιστικοί βαθμοί δυσκολίας, η δράση και το faming που κράτησαν τελικά μια hardcore player base.
Μπορεί η bungie να μην το ονόμασε ποτέ ΜΜΟ, αλλά τελικά είναι οι MMO παίκτες αυτοί που θα υποστηρίξουν το παιχνίδι σε βάθος χρόνου.
Επίσης, χθες κατάλαβα ότι οι πλανήτες στο Destiny είναι τελικά “persistent” ή έστω αυτή η αίσθηση περνάει μέσα από το matchmaking της bungie. Εξομοιώνοντάς το, είναι ουσιαστικά το ίδιο πράγμα. Είτε επιλέξεις story, είτε patrol, είτε strike mission, το παιχνίδι θα σε μεταφέρει στον πλανήτη που είναι και οι άλλοι παίκτες και θα πρέπει να φτάσεις με φυσικό τρόπο στο σημείο που ξεκινάει το προσωπικό σου instance. Αυτός ήταν ουσιαστικά και ο σχεδιασμός του SWTOR. Η διαφορά εκεί ήταν, ότι οι PC παίκτες παραπονιόντουσαν ότι το παιχνίδι δεν ήταν αρκετά massive και στο Destiny οι console παίκτες παραπονιούνται ότι δεν είναι αρκετά solo.
Το ότι έχει χαμηλό όριο παικτών, είναι απλώς ο τρόπος που μεταφέρθηκε το είδος στις κονσόλες: Προσαρμόστηκε στο format, κάτι που είναι καλό. Όσο περισσότερο παίζω, τόσο πιστεύω ότι ο τίτλος θα ακολουθήσει τη πορεία του Daiblo 3, το οποίο είχε επίσης ένα «τυπικό» campaign, αλλά ήταν οι εθιστικοί βαθμοί δυσκολίας, η δράση και το faming που κράτησαν τελικά μια hardcore player base.
Μπορεί η bungie να μην το ονόμασε ποτέ ΜΜΟ, αλλά τελικά είναι οι MMO παίκτες αυτοί που θα υποστηρίξουν το παιχνίδι σε βάθος χρόνου.
-
GiannisP - Δημοσιευσεις : 455
Χθες κάναμε το Weekly Dungeon (strike) με την clan του Enternity. Ήταν για lv22 και είχε ενεργοποιημένα τα heroic modifier και ένα άλλο. Οι εχθροί έκαναν πολύ ζημιά και χωρίς καλό gear έπεφτες μονόχιτος από τους snipers. Στο συγκεκριμένο σημείο που τράβηξα βίντεο, πραγματικά παίζαμε pvp με 2 mobs (με κάτι captains) και ο μόνος τρόπος για να το περάσουμε ήταν να χωθούμε σε μια τρύπα, αρκετά μακριά από το spawn των εχθρών. Στο weekly striκe οι παίκτες δεν κάνουν respawn αυτόματα μετά απο κάποια δευτερόλεπτα και μόνο άλλος παίκτης μπορεί να σε σηκώσει. Αυτό σημαίνει οτι έπρεπε να ήμασταν όλοι κοντά, αλλά όχι σε ανοικτό μέρος. Τελικά μετά από ώρα το περάσαμε το strike.
Παρακάτω είναι ένα βίντεο που τράβηξα από το PS4, από το χθεσινό strike.
http://youtu.be/5HPBjhL6pNk
Μπες λοιπόν και εσύ στην clan του enternity αν θέλεις να φεύγεις μονόχιτος από τους snipers!
Μετά τις 16 του μήνα, όπου θα ανοίξει και το πρώτο Raid.
Παρακάτω είναι ένα βίντεο που τράβηξα από το PS4, από το χθεσινό strike.
http://youtu.be/5HPBjhL6pNk
Μπες λοιπόν και εσύ στην clan του enternity αν θέλεις να φεύγεις μονόχιτος από τους snipers!
Ben Masters έγραψε:Γιάννη πότε θα ανέβει το review ?
Μετά τις 16 του μήνα, όπου θα ανοίξει και το πρώτο Raid.
-
GiannisP - Δημοσιευσεις : 455
Αν υπηρχε η ΑΙ του Halo η του F.E.A.R. τοτε πολλοι θα παραπονιοντουσαν. Βλακεια βεβαια αλλα ετσι θα ηταν πιο ανταγωνιστικο και με παρεα θα ηταν απιστευτο το παιχνιδι.
-
Deathracer2009 - Δημοσιευσεις : 796
raysod έγραψε:Είναι συνεχώς σχεδόν στατικοί, δεν καλύπτονται στον χώρο, ούτε κάνουν κινήσεις να σας περικυκλώσουν ή να σας πιέσουν και υπάρχουν και φορές που γίνονται spawn πραγματικά από τον αέρα…
Ειδικά οι μεγάλοι εχθροί κάνουν συνεχώς μία κίνηση και μετά πυροβολούν και συνεχίζουν την ρουτίνα τους… (ειδικά εκεί από το 10ο λεπτό και μετά ο μεγάλος εχθρός είναι συνεχώς κολλημένος στην είσοδο του τούνελ, ούτε μια σφαίρα δεν σας έριξε, και κάθετε να τον φάτε και οι μικροί που κάνει spawn ή είναι συνέχεια στατικοί στο ίδιο σημείο αριστερά η σας έρχονται σαν cannon fodder από την είσοδο του tunnel.
Βασικά raysod, αν και πλέον έχω καταλάβει ότι έχεις ξενερώσει και δε γουστάρεις καν το παιχνίδι σε σημείο που δε θες καν να βλέπεις άτομα που διασκεδάζουν με το παιχνίδι, δε δέχεσαι οτιδήποτε θετικό για αυτό και χαίρεσαι μόνο μέσα από τα αρνητικά reviews για τη πορεία του παιχνιδιού, δεν καταλαβαίνω γιατί εναντιώνεσαι τόσο ακόμα και με αυτά που βλέπεις ή και ακούς. Το γεγονός ότι μας έχουν οδηγήσει σε ένα μέρος και δε μας αφήνουν να πάρουμε το πάνω χέρι, το ότι εμφανίζονται παρά μόνο όταν έχουν γεμίσει το shield τους, τα παραβλέπουμε και μάλιστα βλέπουμε και ανύπαρκτα spawns των mobs στον αέρα. Το συγκεκριμένο σημείο έχει τρία waves και ότι mob είναι να βγει βγαίνει στην αρχή και κανονικά από τις πόρτες. Τώρα αν βλέπεις ως spawn το ability των elite να τηλεμεταφέρονται στο χώρο και να εμφανίζονται μπροστά σου στα καλά καθούμενα και σε πειράζει αυτό, τι να πω. Και μόνο το γεγονός ότι μας έκαναν τρία waves να σκεφτούμε τρία άτομα τις τακτικές που θα ακολουθήσουμε νομίζω λέει κάτι. Όσον αφορά το mini boss, ναι μπορεί να χρησιμοποίησαμε το σημείο για να τον βγάλουμε πιο χαλαρά (κάτι που πιστεύω θα το διορθώσουν μελλοντικά) αλλά αν πρόσεξες και εκεί που ήμασταν μας είχε και μας έριξε αρκετές φορές. Που είδες ότι δεν μας έριξε ούτε μια φορά που με μια ρουκετιά πέσαμε δύο άτομα κάτω;
Εχθές πίστευα ότι άκουγες την εκπομπή των παιδιών και ότι ίσως κατάλαβες κάποια πράγματα αλλά δυστυχώς δεν.
Πάντως το χθεσινό παρτάκι ήταν όλα τα λεφτά. Τη συγκεκριμένη τριάδα μας θέλω στο dust palace. Εκεί θα πέσει γέλιο καλό.
-
kakashi_hatake - Δημοσιευσεις : 345
Η ΑΙ είναι κατά πολύ ανώτερη από τα Halo και Fear και αυτό θα πρέπει να το δείτε μόνοι σας. Δεν θα φανεί από ένα βιντεάκι. Όπως επίσης αν παίρναμε ένα τυχαίο βίντεο από τα προηγούμενα παιχνίδια, θα μπορούσαμε να πούμε πολλά αρνητικά για την ΑΙ. Οι καλύτερες συμπεριφορές είναι αυτές που σε εκπλήσσουν. Όταν νομίζεις ότι ξέρεις τη συμπεριφορά ενός mob ή όταν νομίζεις ότι μπορείς να ελέγξεις μια μάζα και τελικά σου κάνει κάτι εντελώς καινούργιο και σε ξαφνιάζει. Αυτά δεν θα τα βρείτε στο βίντεο.
Εννοείται προσπαθούμε να exploiτάρουμε το παιχνίδι για να περάσουμε την αποστολή και όχι να δείξω την ΑΙ, γι αυτό και βρισκόμαστε σε range. Προσπαθήσαμε να το κάνουμε και "από κοντά", αλλά μας κάνανε συνεχώς rush και μας περικυκλώνανε.
Οι συμπεριφορές που έχω δει και οι κινήσεις των εχθρών στον χώρο, είναι κατά πολύ ανώτερες από αυτές των Halo της bungie. Κινούνται και αποφεύγουν σαν πραγματικοί παίκτες, πετάνε συνεχώς χειροβομβίδες, είναι εύστοχοι, ο ένας εχθρός υποστηρίζει άλλον όταν δεν έχει πολύ HP. Συμβαίνουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα.
Εγώ αυτό που παίζω ξέρω ότι είναι πιο δύσκολο από το Halo 1 στο legendary και αυτό μου αρκεί.
Εννοείται προσπαθούμε να exploiτάρουμε το παιχνίδι για να περάσουμε την αποστολή και όχι να δείξω την ΑΙ, γι αυτό και βρισκόμαστε σε range. Προσπαθήσαμε να το κάνουμε και "από κοντά", αλλά μας κάνανε συνεχώς rush και μας περικυκλώνανε.
Οι συμπεριφορές που έχω δει και οι κινήσεις των εχθρών στον χώρο, είναι κατά πολύ ανώτερες από αυτές των Halo της bungie. Κινούνται και αποφεύγουν σαν πραγματικοί παίκτες, πετάνε συνεχώς χειροβομβίδες, είναι εύστοχοι, ο ένας εχθρός υποστηρίζει άλλον όταν δεν έχει πολύ HP. Συμβαίνουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα.
Εγώ αυτό που παίζω ξέρω ότι είναι πιο δύσκολο από το Halo 1 στο legendary και αυτό μου αρκεί.
-
GiannisP - Δημοσιευσεις : 455
Πραγματικα χθες ειχε πολυ πονο το strike mission. Ενα με το χωμα ημουν...και καλυτερο gear να ειχα παλι ζορια θα τραβουσα. Καποια στιγμη απλα με φαρμαρανε !!!
Τα Mobs περα απο το περισσοτερο damage δεν εχουν γραμμικη συμπεριφορα. Παντα θα κανουν αμυνα και θα λειτουργουν αναλογα με το περιβαλλον. Αν υπαρχει τοιχος θα πανε να κρυφτουν και θα επιτεθουν αναλογα με το που κινειται ο παικτης. Τα σημεια που καναμε exploit (οπως στα περισσοτερα παιχνιδια στον κοσμο) απλα δεν μπορουσαμε με αλλο τροπο να προχωρησουμε. Δηλαδη στα CoD η αντιστοιχα games οταν γινεται χαμος απο Mobs (σε Hard level) πηγαινουμε Μεσολλογγι μεχρι να πιασουμε το επομενο checkpoint και ο Θεος βοηθος?
Και by the way καθε story,strike εχει διαφορους βαθμος δυσκολιας για μεγαλυτερο challenge. Και πες εγω ειμαι χαλιας στα fps. Απ'οσο ξερω ο Γιαννης εχει παιξει αρκετα fps και οταν τον βλεπεις να ζοριζεται και αυτος ...ε το παιχνιδι εχει το challenge που χρειαζεται
[/quote]
Παλι μονοχυτο με κοβω
Τα Mobs περα απο το περισσοτερο damage δεν εχουν γραμμικη συμπεριφορα. Παντα θα κανουν αμυνα και θα λειτουργουν αναλογα με το περιβαλλον. Αν υπαρχει τοιχος θα πανε να κρυφτουν και θα επιτεθουν αναλογα με το που κινειται ο παικτης. Τα σημεια που καναμε exploit (οπως στα περισσοτερα παιχνιδια στον κοσμο) απλα δεν μπορουσαμε με αλλο τροπο να προχωρησουμε. Δηλαδη στα CoD η αντιστοιχα games οταν γινεται χαμος απο Mobs (σε Hard level) πηγαινουμε Μεσολλογγι μεχρι να πιασουμε το επομενο checkpoint και ο Θεος βοηθος?
Και by the way καθε story,strike εχει διαφορους βαθμος δυσκολιας για μεγαλυτερο challenge. Και πες εγω ειμαι χαλιας στα fps. Απ'οσο ξερω ο Γιαννης εχει παιξει αρκετα fps και οταν τον βλεπεις να ζοριζεται και αυτος ...ε το παιχνιδι εχει το challenge που χρειαζεται
Πάντως το χθεσινό παρτάκι ήταν όλα τα λεφτά. Τη συγκεκριμένη τριάδα μας θέλω στο dust palace. Εκεί θα πέσει γέλιο καλό.
[/quote]
Παλι μονοχυτο με κοβω


-
Geovra - Δημοσιευσεις : 302
Αυτό έπεσε χθες από low level περιοχή (παίζοντας σε co-op την ιστορία του Παύλου):

Αυτός ο vendor βγαίνει κάθε σαββατοκύριακο και βρίσκεται δίπλα από τους Crucible vendors. Πουλάει exotic (χρυσά) gear για μερικά stranger coins. Αυτά πέφτουν κυρίως από τα weekly quests, αλλά πέφτουν ως random αμοιβές και απο αλλού.

Πόσο Star Wars και Dantooine θυμίζει αυτή η εικόνα?

Προς το απογευματάκι στην Αφροδίτη:


Αυτός ο vendor βγαίνει κάθε σαββατοκύριακο και βρίσκεται δίπλα από τους Crucible vendors. Πουλάει exotic (χρυσά) gear για μερικά stranger coins. Αυτά πέφτουν κυρίως από τα weekly quests, αλλά πέφτουν ως random αμοιβές και απο αλλού.

Πόσο Star Wars και Dantooine θυμίζει αυτή η εικόνα?

Προς το απογευματάκι στην Αφροδίτη:

-
GiannisP - Δημοσιευσεις : 455
Δε ξέρω για κόμπλεξ αλλά ένα περίεργο κόλλημα το έχεις φάει είναι η αλήθεια. Ασχολείσαι με ένα παιχνίδι που δε σου αρέσει και προσπαθείς οτιδήποτε και οποιονδήποτε το υποστηρίζει να τον βγάλεις στην ουσία χαζό τυφλό άσχετο άκυρο κλπ κλπ. Και συνέχεια την πιπίλα "Λέει όλος ο κόσμος" το "λένε τόσα reviews" ... Και ειδικά σε ένα φόρουμ στο οποίο αρνητικά έχουν μιλήσει μόνο όσα παιδιά δεν το έχουν πάρει το παιχνίδι (αυτή η φράση "είναι χάλια" σε όλες τις γλώσσες ακολουθούμενη από το "καλύτερα που δεν το αγόρασα" πραγματικά είναι για τρελά lol). Εδώ πιστεύω ότι περιμένετε το review μόνο και μόνο να βγάλετε και άλλο τη χολή σας. Εγώ δε θα συνέχιζα καν να ασχολούμαι με το εν λόγω παιχνίδι. Μπορεί να μην είμαστε δεκάχρονα αλλά έτσι όπως το κόβω σε λίγο θα μας στείλετε μέσω φάρσας και τα ΜΑΤ στο σπίτι επειδή παίζουμε.
Εγώ ουδέποτε είπα ότι έχει ανώτερο AI από το Halo. Γιατί δεν μπορώ να κρίνω και να συγκρίνω για το εν λόγω παιχνίδι γιατί δεν ασχολήθηκα μαζί του πέραν του πρώτου για το οποίο μάλιστα δε θυμάμαι και τίποτα. Από την άλλη ο Γιάννης μπορεί να κρίνει.
Εγώ ουδέποτε είπα ότι έχει ανώτερο AI από το Halo. Γιατί δεν μπορώ να κρίνω και να συγκρίνω για το εν λόγω παιχνίδι γιατί δεν ασχολήθηκα μαζί του πέραν του πρώτου για το οποίο μάλιστα δε θυμάμαι και τίποτα. Από την άλλη ο Γιάννης μπορεί να κρίνει.
-
kakashi_hatake - Δημοσιευσεις : 345
Μελη σε συνδεση
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης