News: Gaming and industry

Συζήτηση για το gaming γενικότερα

Δημοσίευσηαπό Shepard » 08 Ιαν 2013, 11:49

Scott_Pilgrim έγραψε:Όλα αυτά, σε ποιο κοινό απευθύνονται;;;

Aγορίνα μην φοβάσαι, κάποιο απ' όλα θα βρει τον δρόμο του στην αγορά και θα γίνει mainstream!
Υπάρχουν πάνω από 500εκατ. δυνητικοί παίκτες εκεί έξω και έρχεται μια ολόκληρη νέα γενιά! ;)
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Shepard
Moderator
 
Δημοσιευσεις : 6860

Δημοσίευσηαπό Shepard » 08 Ιαν 2013, 18:43

China’s games industry amassed $9.7 billion in 2012
China’s games industry grew 35.1% last year, with combined revenue of $9.7 billion. The country’s latest stats show that online gaming is the leading market-driver, accounting for 90% of the total figure.

Εικόνα

Techweb reports that the 2012 China Games Industry Report disclosed China’s online gaming sector alone generated $9.1 billion in 2012, while mobile gaming is yet to explode, generating a meagre – by comparison – $520 million for the year. Given the legal complications regarding consoles in China, the hardware market only amounted to 0.1% of the overall total.

The report predicts total revenue of $21.7 billion by 2017 which suggests a year-on-year rise of 12.4% from now until then. Mobile is set to expand in a significant manner, aping its success on Western borders, thanks in large part to Apple and Android’s growing popularity in the region.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Shepard
Moderator
 
Δημοσιευσεις : 6860

Δημοσίευσηαπό Shepard » 08 Ιαν 2013, 19:31

Πληροφορίες από ex-employer της Ubisoft για το Xbox720 (ή Xbox8) διερρευσαν. Προφανώς όνομα δεν εδωσε ο άνθρωπος διοτι θα τον κυνηγουν στον αιωνα τον άπαντα! :P

Σύμφωνα με τις φημες λοιπόν, έχουμε και λέμε:

- 8 core CPU (possibly AMD)
- 8Gb RAM (dedicated memory for menu & video)
- AMD HD 8800M GPU
- Up until 640Gb HDD + 16 or 32Gb SSD
- Kinect 2.0 with a few surprises
- Windows 8 kernel
- BR Disc
- Possibly Wi-Fi 802.11ac
- Full compatibility with all Windows devices (ofcourse you need to sign-in to your account for all access)

Σε λίγους μήνες θα ξερουμε πλέον, αλλά τα λεγόμενα του κυρίου συμβαδίζουν με παλιές "διαρροές"! ;)
Προφανώς χρειαζόμαστε λίγες παραπάνω πληροφορίες/λεπτομέρειες για το ποσο δυνατό θα είναι, αλλά φαίνεται ξεκάθαρα ότι μιλάμε για ένα μικρό κτήνος! :D
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Shepard
Moderator
 
Δημοσιευσεις : 6860

Δημοσίευσηαπό xGodKilleRx » 09 Ιαν 2013, 18:17

Shepard έγραψε:Πληροφορίες από ex-employer της Ubisoft για το Xbox720 (ή Xbox8) διερρευσαν. Προφανώς όνομα δεν εδωσε ο άνθρωπος διοτι θα τον κυνηγουν στον αιωνα τον άπαντα! :P

Σύμφωνα με τις φημες λοιπόν, έχουμε και λέμε:

- 8 core CPU (possibly AMD)
- 8Gb RAM (dedicated memory for menu & video)
- AMD HD 8800M GPU
- Up until 640Gb HDD + 16 or 32Gb SSD
- Kinect 2.0 with a few surprises
- Windows 8 kernel
- BR Disc
- Possibly Wi-Fi 802.11ac
- Full compatibility with all Windows devices (ofcourse you need to sign-in to your account for all access)

Σε λίγους μήνες θα ξερουμε πλέον, αλλά τα λεγόμενα του κυρίου συμβαδίζουν με παλιές "διαρροές"! ;)
Προφανώς χρειαζόμαστε λίγες παραπάνω πληροφορίες/λεπτομέρειες για το ποσο δυνατό θα είναι, αλλά φαίνεται ξεκάθαρα ότι μιλάμε για ένα μικρό κτήνος! :D
...Hype mode on!!!
When's DragonbahlΕικόνα
Άβαταρ μέλους
xGodKilleRx
 
Δημοσιευσεις : 278

Δημοσίευσηαπό Shepard » 09 Ιαν 2013, 19:48

Exclusive interview: Valve's Gabe Newell on Steam Box, biometrics, and the future of gaming
A rare and candid talk with Valve's boss
https://www.theverge.com/2013/1/8/3852144/gabe-newell-interview-steam-box-future-of-gaming

Εικόνα

Κάντε τον κόπο να το διαβάσετε όλο. Δεν είναι ούτε τυχαίος ο κύριος αλλά ούτε τυχαία η εταιρία! ;)

Μερικά quotes από την συνεντευξη:


- "We'll come out with our own Steam Box and sell it to consumers by ourselves. That'll be a Linux box."
- "I think you'll see controllers coming from us that use a lot of biometric data."
- "Windows 8 was like this giant sadness."
- "We need to have a theory of fun."
- "There's this notion that user-generated content has to be an important part of our thinking."
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Shepard
Moderator
 
Δημοσιευσεις : 6860

Δημοσίευσηαπό Scott_Pilgrim » 10 Ιαν 2013, 01:42

Θα κλάψουν μανούλες όταν θα κυκλοφορήσει..
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Scott_Pilgrim
 
Δημοσιευσεις : 1681

Δημοσίευσηαπό Deathracer2009 » 10 Ιαν 2013, 03:01

Στην Ε3 παιζει να ανακοινωθει....αντε Valve!!
Άβαταρ μέλους
Deathracer2009
 
Δημοσιευσεις : 796

Δημοσίευσηαπό Shepard » 14 Ιαν 2013, 08:45

Carmageddon: Reincarnation screens, engine, bonuses and ETA
A news post on the Carmageddon site has stated that the team will most likely be working on Carmageddon: Reincarnation for most of 2013 due to the increased budget aquired from the successful Kickstarter campaign.

Εικόνα

The news post, courtesy of N4G, also details where development is up to, the bonus system, levels, development of cars and shows a few early screen shots. It also mentions that the Android port, Carmageddon 1, is still in progress, but has taken a back seat to Carmageddon: Reincarnation.

A teaser trailer can be viewed below.

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Shepard
Moderator
 
Δημοσιευσεις : 6860

Δημοσίευσηαπό Scott_Pilgrim » 14 Ιαν 2013, 15:10

Στο iphone που το κατέβασα ήταν αρκετά καλό.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Scott_Pilgrim
 
Δημοσιευσεις : 1681

Δημοσίευσηαπό Shepard » 14 Ιαν 2013, 20:51

Dishonored dev believes gamers are “blinded by the fear of censorship”
Ex-Dishonored dev Joe Houston believes gamers must reconsider the link between real world and virtual violence.

Εικόνα

In an editorial on RPS, the former Arkane Studios employee considers violence within video games, and how players should react to it.

“In light of the recent gun violence in the U.S. and the resultant anti-game talk that has stemmed from it, it’s important as gamers not to simply retreat to the easy reaction, that games aren’t a part of the problem,”
he said. “While I think that might be true…I think it’s a pity to stop there.

“Too often we think about what we might lose as players and developers if forced to engage in that conversation, becoming blinded by the fear of censorship. As a result we miss out on more creative and effective ways to be a part of the solution.


According to Houston, “linear games that have a lack of personal ownership in game violence actually do so at the disadvantage of society.”

“I don’t believe that game violence causes real world violence, but I do believe that it does little to prevent it. And games with meaningful – and potentially distasteful – choice just might do better because they stand a chance of making the player think about what they’re doing on screen.”


Citing the German Government’s decision to grant Dishonored an uncut release, Houston suggests this wouldn’t have been possible without the game’s intention on emphasising player choice.

“One could argue this is largely because the game can be played without killing anyone,” he said. “This doesn’t change all the things you might do in the game, but simply by knowing that it allows non-violence you find that every violent act you choose in cast in a sobering light.”


Huston is currently working on a PC strategy title called Unwritten; the first project from his Roxlou Games studio.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Shepard
Moderator
 
Δημοσιευσεις : 6860

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Gaming



Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


cron

Copyright © 2011. All rights reserved. Powered by phpBB

powered by 9